• Pressemeldinger
  • Pressemeldinger om produktene

Med OBO på den sikre siden

MCF-NAR – lyn- og overspenningsvern i tilkoblingsrom på nettsiden

Kombiavlederen type 1 + 2 er det nyeste medlemmet i overspenningsvernteamet av OBO Bettermann. Navnetillegget NAR står for tilkoblingsrom på nettsiden, fordi den innebygde gnistgapteknologien kvalifiserer overspenningsvernet (SPD = Surge Protective Device) for bruk i for-målerområdet i samsvar med VDE-AR-N 4100.

De nye tekniske tilkoblingsreglene for lavspenning VDE-AR-N 4100 for tilkobling av kundesystemer til lavspenningsnettet krever at overspenningsvernet brukes så nær matepunktet som mulig. Kombiavlederen installeres i det nedre tilkoblingsområdet i samsvar med tilkoblingsreglene og beskytter dermed pålitelig mot overspenning direkte ved matepunktet. Installasjonen på 40 mm-samleskinnesystemet til målerskapet gjør monteringen spesielt enkel og tidsbesparende.

For alle brukstilfeller den passende varianten

Med variantene for boligbygg uten ekstern lynvwen, for bolig- og næringsbygg med utvendig lynvern (lynbeskyttelsesklasse 3 + 4) og for sykehus og datasentre (lynbeskyttelsesklasse 1 + 2), tilbyr OBO alltid den riktige løsningen. En 3-faset utførelse for TN-C-nett og en 3+NPE-utførelse for TT- og TN-S-nett er tilgjengelig for de forskjellige bruksområdene.

Trygg og fremtidsrettet

De VDE-testede kombinasjonslåsene oppfyller de høyeste internasjonale standardene, og med et beskyttelsesnivå på ≤1,5 ​ kV øker de også sikkerheten for etterkoblingsenheter. Gjennom spenningsbegrensningen for spenningsvernapparatene, sikres beskyttelsen av isolasjonen for å unngå gnister og brann. For å garantere denne pålitelige beskyttelsen til enhver tid, har alle enheter en statusvisning som er godkjent for bruk i for-målerområdet uten egenforbruk. Dette signaliserer direkte om enhetene fremdeles fungerer. I tillegg er alle varianter også tilgjengelige med fjernsignalisering og kan derfor kobles til eksisterende eller fremtidige bygningsstyreteknikk.

Bildegalleri